ODGOVORNOST ZA NEDOSTATKE IZVRŠENIH RADOVA
U poslednje vreme, velik broj privrednih društava i preduzetnika nam se obraćaju radi naplate potraživanja po osnovu pruženih razlučitih vrsta usluga, najčešće su to građevisnki radovi. Kada se obratimo dužnicima, veoma često nailazimo na dogovor da nisu zadovoljni izvedenim radovima, iako je proteklo nekada i više meseci od kada su radovi završeni.
PRIGOVOR NA IZVRŠENE RADOVE
Da li su ovakvi prigovori osnovani? Da li imate pravo da naplatite svoje potraživanje?
Da bismo bili jasni, u ovom teksu govorimo o potraživanjima između da privredna subjekta, dakle ne govorimo o fizičkim licima na koja se u određenim situacijama može primeniti Zakon o zašiti potrošača.
Naime, Zakon o obligacionim odnosima propisuje sledeće:
(1) Naručilac je dužan pregledati izvršeno delo čim je to po redovnom toku stvari moguće i o nađenim nedostacima bez odlaganja obavestiti poslenika.
(2) Ako naručilac na poziv poslenika da pregleda i primi izvršeni rad to ne uradi bez opravdanog razloga, smatra se da je rad primljen.
(3) Posle pregleda i primanja izvršenog rada poslenik više ne odgovara za nedostatke koji su se mogli opaziti običnim pregledom, izuzev ako je znao za njih, a nije ih pokazao naručiocu.
ZAKLJUČAK
Dakle, ako ste uredno izvršili i predali naručiocu određene radove, a naručilac vam osporava radove tek nakon proteka određenog perioda, najčešće kada ga obavestite o nameri pokretanja izvršnog postupka radi naplate potraživanja, takav prigovor se ne može prihvatiti jer nije istaknut blagovremeno. U takvim situacijama, naš predlog je da pokrenete postupak prunidne naplate jer su vam velike šanse za uspehom.